Jeśli nie jesteś zainteresowany sprzedażą własnych produktów, ani arbitrażem internetowym, a chciałbyś zacząć zarabiać na Amazon i dysponujesz budżetem rzędu ok. 2−4 tys. zł, to powinieneś pomyśleć o sprzedaży towarów, kupowanych hurtowo. Jednak wejście w świat sprzedaży hurtowej może początkowo być przerażające, szczególnie dla kogoś, kto nigdy nie współpracował z hurtowymi sprzedawcami. Dlatego najlepiej jest się uprzednio przygotować, zdobyć jak najwięcej informacji i skorzystać z porad tych, którzy wiedzą o tym biznesie znacznie więcej.
- Dlaczego powinno się zacząć działalność z budżetem powyżej 2 tysięcy zł? Głównym powodem jest rodzaj współpracy, jaki nawiązuje się ze sprzedawcami hurtowymi i sposób dostawy towarów. Zamówienia są zazwyczaj realizowane w zestawach po kilka produktów (bez możliwości zakupu pojedynczych artykułów osobno), a także obarczone minimalnym limitem, narzucającym zamówienie co najmniej danej liczy zestawów. Jednak różni sprzedawcy, mają różne limity, dlatego można dopasować dobór dystrybutorów, do swoich wymagań i możliwości. Początkowo, najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wejście we współpracę z mniejszymi dostawcami. Ci zazwyczaj mają mniejsze limity i mniejszą bazę klientów, którą wciąż rozbudowują. Nie warto jednak zamykać się również na większych sprzedawców, jako że każdy z nich dysponuje różnymi modelami współpracy do wyboru, wśród których możesz znaleźć coś dla siebie.
- Nie ukrywaj przed sprzedawcą swoich planów na sprzedaż jego produktów na Amazon. Szczerość umożliwi nie tylko nawiązanie trwałej współpracy, opartej na obopólnych zyskach i wzajemnym zaufaniu, ale może także pomóc przekonać sprzedawcę, że będzie to dla niego opłacalny interes. Jeśli dostawca będzie miał wątpliwości, co do sprzedaży jego produktów a Amazon powiedz mu, że planujesz je reklamować i wyłożyć pieniądze na promocję, co pomoże zwiększyć świadomość marki jego artykułów, jak również może wywindować je o kilka miejsc w rankingu. To powinno dać mu do myślenia.
- Transport produktów i ich dostawa mogą być kosztowne. Koniecznie więc upewnij się jakie koszty będziesz musiał ponieść, przy dostarczeniu produktów, które planujesz zakupić. Sprawdź, skąd artykuły będą wysyłane i za czyim pośrednictwem, oraz jakie są różnice dostawy na adres firmowy oraz prywatny. Jeśli takie różnice występują, a zamawiane produkty nie muszą być dostarczone np. w paletach, dowiedz się, czy transport kurierem nie byłby w tym wypadku bardziej opłacalny od przewozu frachtowego.
- Jeśli masz możliwość, odwiedź targi handlowe w okolicy. Targi są nie tylko świetnym sposobem na wsiąknięcie w nowy biznes i zapoznanie się z szeroką gamą potencjalnych dostawców, ale także na zdobycie nowych kontaktów, „otrzaskanie” się ze środowiskiem handlowym, rozpoznanie rynku i szczegółowe poznanie różnych możliwości. Dodatkowo, wielu sprzedawców oferuje darmową dostawę w ramach „targowej” oferty promocyjnej.
Z tymi wskazówkami możesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą hurtowo zakupywanych produktów na Amazon. Na koniec, pamiętaj jeszcze aby podchodzić nieufnie, do nieznanych sobie sprzedawców, znalezionych w internecie. Oszustwo w sprzedaży hurtowej jest bardzo zyskownym interesem i zdarza się częściej, niż mógłbyś sądzić. Jeśli masz możliwość, skorzystaj z kontaktów innych lub początkowo oprzyj się na specjalnych programach, stworzonych właśnie po to, abyś mógł znaleźć idealnych dostawców do swojego biznesu.
Zapraszam do kontaktu.