Ranking bestsellerów

Home/Ranking bestsellerów

Ranking bestsellerów

Każdy klient lubi kupować produkty wysokiej jakości, dobrze oceniane przez innych konsumentów. W tym celu, zanim małżeństwo zakupi odkurzacz, lodówkę, czy mikser, dopytuje się rodziny, znajomych, ekspedientów w sklepie, aby poznać ich opinie i poradzić się, co powinni wybrać. Tak samo maniak komputerowy, zanim kupi sobie wymarzonego „składaka” i poumieszcza w nim najnowsze zdobycze techniki, sprawdza dziesiątki, a czasem nawet setki recenzji, opisów, „gameplayów”, etc., byle tylko być pewnym, dokonywanego zakupu. Te same wątpliwości dotykają wszystkich konsumentów, również użytkowników Amazon. W tym celu właśnie powstał ranking best sellerów.

Amazon posiada ogromną liczbę kategorii, na które dzieli swoje produkty i w każdej z takich kategorii, prowadzony jest ranking. Jeden produkt może przynależeć do kilku kategorii – np. PC & Video Games (ogólnie), PC & Video Games > Role Playing, albo PC & Video Games > Sony PlayStation4 > Role Playing. W każdej z tych kategorii, finalny ranking produktu może być inny. Z pewnością łatwiej jest osiągnąć wysokie miejsce w węższych kategoriach, do których zalicza się mniej artykułów, a konkurencja jest niewielka. Wynika więc z tego, że ranking rankingowi nie równy.

Jeśli jednak konkretny tytuł, zajmie wysokie miejsce w rankingu, zyskują na tym wszyscy sprzedawcy, posiadający dany artykuł w swojej ofercie. Zakładając, że wcześniej wspomniany geek komputerowy, poszukując gry dla siebie, wejdzie na ranking Amazon, zobaczy wtedy Final Fantasy XV na 2 miejscu. Przejdzie do jednej z ofert, klikając na zdjęcie i zobaczy produkt, sprzedawany przez konkretnego dystrybutora, z konkretną ceną. Geek postanowi jednak zjechać odrobinę niżej i kliknąć w inne oferty, potencjalnie tańszych egzemplarzy gry. W ten sposób, trafi na wprawdzie używany artykuł, ale z opisu „jak nowy”, za ponad £10 mniej. Będzie miał również możliwość przejrzenia innych ofert, dotyczących wysoko ocenionego produktu i wyboru najlepszej dla siebie propozycji.

Dla sprzedawców, ranking jest przede wszystkim informacją sprzedażową. Na podstawie doświadczenia, lub przy użyciu specjalnie do tego przystosowanych programów, można ocenić miesięczną sprzedaż danego produktu, kierując się jego pozycją w rankingu, w konkretnej kategorii. Naturalnie, im dalsze miejsce w rankingu, tym mniejsze wyniki sprzedażowe osiąga dany produkt.

D:\Zlecenia\Amazon\Picture4.png

Comments

comments

By | 2016-12-16T19:39:58+00:00 |Bez kategorii, Dla początkujących|Możliwość komentowania Ranking bestsellerów została wyłączona