Prep center – po co pakować samemu?

Home/Prep center – po co pakować samemu?

Prep center – po co pakować samemu?

Czy zastanawiałeś się kiedyś ile czasu mógłbyś oszczędzić, gdybyś nie musiał samodzielnie pakować wszystkich swoich produktów do wysyłki? Prawdopodobnie tak, ale co z kosztami? Czy korzystanie z dodatkowej usługi nie oznacza przypadkiem znaczącego obniżenia marży? Owszem, choć nie zawsze. Jednak nawet, jeśli użycie tak zwanego „prep center” może doprowadzić do zwiększenia kosztów sprzedaży, a tym samym prowadzić do mniejszego zysku na artykule, to prowadzi również do znaczącego zwiększenia czasu wolnego. Wielkim pytaniem jest, ile możesz zarobić w czasie, który zyskasz na pozbyciu się przykrego obowiązku pakowania produktów i czy będzie to więcej, niż stracisz na płaceniu za to komuś innemu. Spójrzmy więc na powody, dla których warto przyjrzeć się pośrednikom w sprzedaży.

W niektórych miejscach istnieje możliwość nie płacenia podatków za sprzedaż (sales tax), przykładowo na Alasce. Jeśli więc wysyłka zakupionych przez nas produktów na Alaskę kosztuje tyle samo, ile musielibyśmy zapłacić za dostarczenie ich do naszego domu, opłacalnym jest dla nas skierowanie zamówienia właśnie tam. Oznacza to bowiem, że nie poniesiemy dodatkowych kosztów przesyłki, oszczędzimy sobie natomiast konieczności płacenia podatku od sprzedaży, jeśli miejsce, do którego wysyłana jest paczka, nie pobiera takiego podatku. Znajdujemy więc centrum przeładunkowe na naszej przykładowej Alasce, zakupione przez nas produkty trafiają tam nieobarczone podatkiem od sprzedaży, centrum przepakowuje je, pozbywa się za nas wszelkich oznaczeń poprzedniego sprzedawcy, otagowuje artykuły naszym logo i przesyła je dalej do magazynu Amazon. Właśnie zaoszczędziliśmy pieniądze z podatków (które zazwyczaj znacznie przewyższają kwotę, którą musimy zapłacić prep center za pakowanie i wysyłkę) i nasz cenny czas. W europie występują różne stawki VAT na różne produkty co pozwala na oszczędności.

Podobny obraz

Jeśli jednak należysz do grupy osób, które już i tak nie płacą podatku od sprzedaży, możesz zacząć rozglądać się za centrum przeładunkowym zlokalizowanym w zasadzie gdziekolwiek tylko chcesz. W ten sposób możesz zaoszczędzić, skupiając się przede wszystkim na aspekcie budżetowym delegowania wysyłki. Jeśli jednak jesteś jedną z tych osób, której dotyczy ten paragraf, powinieneś wiedzieć, że koszt to nie jedyna wykładnia. Chcesz, aby Twoje paczki docierały do klientów bez przeszkód, czy pomyłek, a wszelkie kwestie reklamacyjne były załatwiane profesjonalnie. Z pewnością zadowolenie klienta z obsługi jest ważne, jeśli nie najważniejsze, dlatego też poniżej znajdziesz kilka pytań, które warto zadać, podczas rozmowy z centrum przeładunkowym.

  1. Jaki jest proces sprawdzania, pakowania i wysyłki przedmiotów?
  2. Czy konieczny jest dostęp do mojego konta sprzedającego AZ i / lub Inventory Labs?
  3. Czy tworzą przesyłki? Ile to kosztuje?
  4. Jak upewnić się, że pozycja jest dokładnie taka sama jak na liście?
  5. Jak radzą sobie z uszkodzonymi rzeczami, które muszę odesłać do dostawcy? Czy jestem obciążony przesyłkami uszkodzonymi z powrotem do dostawcy?
  6. Jaki jest typowy czas po dostawie przedmiotu do momentu sprawdzenia?
  7. Jaki jest typowy czas na wysłanie przesyłki po utworzeniu planu wysyłki?
  8. Czy czas wysłania do Amazon jest gwarantowany?
  9. Czy istnieją limity liczby artykułów w celu utworzenia przesyłki lub korzystania z tej usługi?
  10. Czy firma lub jej pracownicy sprzedają na Amazonie?
  11. Jak pracownicy zostali przeszkoleni przed zadaniem obsługi przesyłek?
  12. Jaki jest proces kontaktowania się, gdy pojawią się pytania lub wątpliwości?
  13. Z jakimi sklepami firma nie może współpracować? Czy mają opracowane jakieś obejścia w sklepach, które są zazwyczaj trudne dla sprzedawców?
  14. Jak wygląda kwestia płatności za usługi?

Podobny obraz

Podsumowując, jakie więc są zalety i wady korzystania z pośredników w wysyłce? Wśród zalet, niewątpliwie wymienić można:

  1. Oszczędność czasu (nie tylko pozwalającą na więcej możliwości relaksu, ale przede wszystkim na poszukiwanie nowych ofert, koordynację innych działań firmy, jak chociażby reklama, czy organizację większej liczby zamówień, generujących dodatkowy zysk),
  2. Oszczędność pieniędzy, jeśli robisz kupujesz metodą arbitrażu internetowego i oszczędzasz na podatku od sprzedaży,VAT itp.
  3. Korzystanie z usług ekspertów pakowania i wysyłki, co może znacznie obniżyć sam koszt wysyłki.

Jakie natomiast występują wady tego systemy delegacji wysyłki?

  1. Przesyłka może dłużej docierać do Amazon, jeśli centrum jest „zatłoczone”. Szczególnie ważne są tutaj okresy świąteczne, kiedy liczba nadawanych przesyłek drastycznie rośnie. Dodatkowo, w takich sytuacjach wzrastają również koszty za przechowywanie przesyłek w magazynie, bo spędzają tam one znacznie więcej czasu,
  2. Niektóre sklepy nie akceptują re−sprzedaży swoich produktów. Jeśli adres na fakturze, będzie się różnił od adresu wysyłki, istnieje ryzyko, że dostawca zakwalifikuje zamówienie jako wykonane do dalszej sprzedaży i anuluje je, a nawet zablokuje kompletnie konto klienta,
  3. Ponieważ nie masz możliwości faktycznego obejrzenia i sprawdzenia produktów samodzielnie, jeśli coś pójdzie nie tak i klienci zaczną wystawiać negatywne oceny, masz mniejszą kontrolę nad sytuacją, a ocenienie i naprawienie szkód będzie trudniejsze.

Ocenienie, czy centrum przeładunkowe jest dla nas opłacalne, czy nie, jest sprawą bardzo indywidualną. Jednak zyski, jakie można wyciągnąć z delegowania wysyłki potrafią być wysokie, a zdobycie dodatkowe czasu wolnego wręcz nieocenione.

Oferujemy najlepsze Prep center w Wielkiej Brytani. Zapraszamy do kontaktu.

Comments

comments

By | 2017-07-05T14:30:00+00:00 |Bez kategorii, Dla początkujących|Możliwość komentowania Prep center – po co pakować samemu? została wyłączona