Feedback sprzedawcy i review produktu

Home/Feedback sprzedawcy i review produktu

Feedback sprzedawcy i review produktu

Dla każdego użytkownika serwisów takich, jak Amazon, eBay, czy Allegro, istotne są oceny sprzedawców i produktów. Taka ocena jest kluczowa nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale jak łatwo się domyślić, również i sprzedawcy. W przypadku Amazon, użytkownik dokonujący zakupu u konkretnego dystrybutora, ma po sfinalizowaniu lub anulowaniu transakcji 90 dni na wystawienie „feedbacku”, który faktycznie jest oceną sprzedawcy.

Ze względu na prawidła, jakim rządzi się świat zakupów internetowych, ocena transakcji, których średnia wyświetla się jako rating sprzedawcy, jest dla niego tak samo ważna, jak wizerunek medialny dla każdego dystrybutora na rynku tradycyjnym. Konsumenci, pozostawiając swoje komentarze i wystawiając ratingi danym sprzedawcom, wpływają znacząco na zainteresowanie konsumentów zakupem, a tym samym na sukces, jaki firma odniesie na rynku internetowym.

Klasyczne komentarze klientów dotyczą poniższych zagadnień:

  • Czy byłeś zadowolony z tego, jak zamówienie zostało zapakowane i wysłane?
  • Jak była jakość pracy i profesjonalizm dostawcy?
  • Czy doświadczyłeś obsługi klienta na wysokim poziomie? (Jeśli dotyczy)
  • Czy problem z transakcją, jeśli się pojawił, został szybko rozwiązany?
  • Czy planujesz zakupy od tego sprzedawcy znowu?
  • Co mogłoby być ulepszone w twoim doświadczeniu zakupu?

System oceny sprzedających jest punktowy i wynosi od 1 do 5 gwiazdek, gdzie 5 gwiazdek oznacza maksymalną satysfakcję. Średnia ocena sprzedawcy będzie wyświetlana obok jego nazwy, na stronie Amazon.

Znalezione obrazy dla zapytania Third-Party Seller Feedback form

Amazon oblicza ocenę sprzedawcy na podstawie informacji zwrotnych od konsumentów, otrzymanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeśli pozytywne opinie wynoszą ponad 95% (najlepiej powyżej 98%), sprzedawca może zwiększyć swoje szanse na znalezienie się w tajemniczej Buy Box. Jeśli informacje zwrotne ocena jest mniejsza niż 90%, to może chcesz sprawdzić swoje praktyki sprzedaży – to prawdopodobnie mające szkodliwy wpływ na sprzedaży, zysków i kupić Box procentach.

Review produktu to z kolei ocena, którą użytkownik może wystawić samemu produktowi. Tutaj ponownie występuje skala pięcio−stopniowa, w której konsument może ocenić towar na od 1 do 5 gwiazdek. Dodatkowo, może również ocenić poszczególne cechy danego artykułu, np. wypowiedzieć się na temat żywotności baterii urządzenia elektronicznego, czy skomentować jego wykonanie. Pojedyncze właściwości towarów również oceania są za pomocą systemu 1−5 gwiazdek.

Podstawową różnicą pomiędzy feedbackiem sprzedawcy a review produktu jest oczywiście to, do kogo faktycznie ocena się odnosi. I tak feedback dotyczy sprzedawcy, sposobu przeprowadzenia transakcji, obsługi klienta, dostawy, etc., review produktu natomiast powinno odnosić się do samego towaru, jaki otrzymał konsument. W ten sposób, jeśli np. produkt nie do końca spełnia oczekiwania konsumenta, ale transakcja przeprowadzona została bez zarzutu, sprzedawca nadal może otrzymać 5 gwiazdek, ucierpi jedynie ocena produktu.

 

 

Comments

comments

By | 2017-03-12T15:43:49+00:00 Marzec 12th, 2017|Dla początkujących|Możliwość komentowania Feedback sprzedawcy i review produktu została wyłączona