FBA – jak sprzedawać bez uczestnictwa w transakcji

Home/FBA – jak sprzedawać bez uczestnictwa w transakcji

FBA – jak sprzedawać bez uczestnictwa w transakcji

W 2014 roku, sprzedawcy osiągający za pośrednictwem Amazon obrót powyżej $2 mln rocznie, sprzedali sumarycznie ponad 2 miliardy produktów, korzystając z tej platformy. Wielu z nich dokonało tego, korzystając z oferowanej przez Amazon opcji FBA – Fulfillment by Amazon.

Amazon Inc. posiada magazyny, rozsiane po całym świecie, oraz świetnie zorganizowaną siatkę obsługi i centrów operacyjnych, umiejscowionych w najbardziej newralgicznych z handlowego punktu widzenia lokalizacjach na globie. Usługa FBA oferuje wykorzystanie tej siatki, poprzez przekazanie przez sprzedawcę swoich produktów do magazynu Amazon oraz powierzenie firmie dalszego procedowania, w przypadku zakupu produktów przez konsumentów. Co dokładnie dzieje się z towarami, po podjęciu decyzji o skorzystaniu z FBA?

  1. Sprzedawca wysyła swoje przedmioty na przechowanie w centrach Amazon.
  2. Amazon otrzymuje artykuły. Sprzedawca może monitorować je za pomocą systemu śledzenia.
  3. Klient zamawia poprzez Amazon.com lub inną platformę eCommerce.
  4. Amazon zbiera i pakuje sprzedane przedmioty.
  5. Amazon wysyła towary według metody wybranej przez klienta i zapewnia mu możliwość śledzenie przesyłki.
  6. Amazon zapewnia obsługę klienta i zajmuje się potencjalnymi zwrotami.

Znalezione obrazy dla zapytania amazon fba

Jednym słowem, Amazon proponuje sprzedawcy wzięcie na siebie całego procesu transakcyjnego. Oczywiście w zamian za uiszczoną opłatę prowizyjną. Co wchodzi w skład takiej opłaty? Sprzedawca ponosi koszt magazynowania, koordynacji zamówień, odbioru i pakowania przesyłek, a na koniec płaci prowizję od sprzedaży. Przy czym w przypadku części opłat znaczenie ma również waga produktu. W jakich warunkach więc korzystanie z FBA jest najbardziej opłacalne? Legendarny sprzedawca Amazon Skip McGrath uważa, że najbardziej zyskownymi artykułami do oddania w ręce FBA są małe sprzęty o stosunkowo wysokiej cenie. W ten sposób, opłata wagowa pozostaje bardzo niska, przestrzeń magazynowa, zajmowana przez artykuły również nie podwyższa kosztów, a marża utrzymuje się dość wysoko. Tym samym, sprzedawca pozbywa się odpowiedzialności za wysyłkę produktu i obsługę klienta, a nie ponosi wiele wyższych kosztów niż w przypadku gdyby sam dokonywał przekazania artykułów konsumentowi.

Zdecydowanym plusem, szczególnie dla niewielkich firm, wykonujących dużo transakcji, jest brak konieczności posiadania przestrzeni magazynowej. Przechowywanie towaru jest często znaczącym problemem w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, czy kilkuosobowych firm, z siedzibami zlokalizowanymi w przystosowanych do tego mieszkaniach, nie zaś przestrzeniach biurowych. Pozbywając się konieczności magazynowania artykułów na miejscu, mogą one zamawiać znacznie większe ilości artykułów bez konieczności przejmowania się przestrzenią do ich przechowywania. Kolejną zaletą jest oszczędzanie zasobów ludzkich. W niewielkich firmach, każda para rąk się liczy, a pakowanie towarów i ich wysyłka potrafią być bardzo czasochłonne. Przekazanie tych czynności na zewnątrz, pozwala na relokacje pracowników do znacznie bardziej istotnych, z punktu widzenia zyskowności firmy zadań.

Oprócz tych oczywistych profitów, płynących z korzystania z FBA, dodatkowym plusem jest zastosowanie do przekazanych towarów zasad wysyłki Amazon. Oznacza to, że jeśli produkty są magazynowane i wysyłane przez Amazon, a nie bezpośrednio przez sprzedawcę, konsument ma prawo skorzystać z opcji wysyłki, oferowanych promocyjnie, bądź zarezerwowanych dla użytkowników Prime. Szersze opcje wysyłki i możliwość decydowania zwiększają zazwyczaj zainteresowanie klientów danym artykułem. Możliwość zwrotów i obsługa reklamacji, zgodna z podstawowym regulaminem Amazon również przyciąga konsumentów bardziej, niż osobna polityka poszczególnych sprzedawców.

Przed skorzystaniem z FBA na pewno warto wykonać kilka rachunków, aby obliczyć opłacalność tej metody sprzedaży. Znaczenie mają tutaj gabaryty produktów, popyt na nie (za długie przechowywanie artykułów w magazynach Amazon naliczane są dodatkowe opłaty), wartość vs. wielkość oraz koszty wysyłki i siły roboczej. Niezaprzeczalny jest jednak fakt, że możliwość całkowitego pozbycia się jakiejkolwiek odpowiedzialności (z wyjątkiem finansowej) za zarządzanie swoim towarem jest bardzo wygodna i z pewnością ułatwia handel oraz kontrolę transakcji. I właśnie ten komfort sprzedaje Amazon za pomocą FBA.

Znalezione obrazy dla zapytania amazon fba

Comments

comments

By | 2016-12-16T19:31:04+00:00 |Bez kategorii, Dla początkujących|Możliwość komentowania FBA – jak sprzedawać bez uczestnictwa w transakcji została wyłączona