Amazon – lider rynku sprzedaży internetowej

Home/Amazon – lider rynku sprzedaży internetowej

Amazon – lider rynku sprzedaży internetowej

Amazon to jedna z pierwszych firm e−commerce na świecie – utworzona przez Jeffrey’a Bezosa (tytułowanego przez magazyn Time człowiekiem roku 1999) w 1994 roku, rozpoczęła działalność w 1995 r., a 28 maja 1996 r. została zarejestrowana jako spółka Amazon.com Inc. Początkowo platforma funkcjonowała jako internetowa księgarnia, szybko jednak rozszerzyła działalność, dodając do listy sprzedawanych produktów płyty DVD, gry, zabawki, a wreszcie nawet artykuły spożywcze. W 1997 roku Amazon.com zadebiutował na giełdzie, gdzie w ciągu ostatniego roku odnotował niemal dwukrotny wzrost.

Według danych agencji Reuters, na koniec trzeciego kwartału 2016 r. Amazon.com wygenerował 92,2 mld USD sprzedaży, która to kwota przekroczyła estymowaną wartość o ok. 3%. Z danych TMS Broker wynika, że Amazon.com zatrudnia obecnie niemal 120 tys. pracowników, których gro stanowią specjaliści branży IT, odpowiedzialni za projektowanie systemów, konserwację serwerów, tworzenie oprogramowania oraz wiele innych, niezbędnych do funkcjonowania platformy e−commercowej elementów, dzięki którym marka Amazon.com może szczycić się opinią niezawodnej.

Firma rozrasta się z każdym rokiem, dodając do swojej sieci kolejne kraje i regiony świata. W tej chwili istnieje 14 wersji platformy internetowej Amazon.com, po jednej dla każdego kraju, który wchodzi w zakres działania marki (USA, Kanada, Brazylia, Meksyk, Australia, Chiny, Japonia, Indie, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Hiszpania, Wielka Brytania). W krajach, w których Amazon jeszcze nie funkcjonuje, zazwyczaj można skorzystać z lokalnych platform, które umożliwiają za swoim pośrednictwem zakup produktów Amazon. Choć Amazon nie udziela dokładnych informacji na ten temat, szacunki mówią, że w samych Stanach Zjednoczonych firma posiada około 100 magazynów, z których część objęta jest gwarancją dostawy zamówienia do konsumenta w ciągu jednej godziny (Nowy Jork, Baltimore, Miami). Amazon posiada swoje magazyny również w Azji (ponad 20) oraz w Europie (ok. 10, głównie w Niemczech).

word-image-1

Inwestycje Amazon w rynki europejskie sięgają już 15 miliardów euro, a wielkość zatrudnienia równa się 40 tys. stałych pracowników. Jeszcze więcej zatrudniają w sumie niezależne firmy, które na stałe korzystają z Amazon Marketplace, dając pracę około 176 tys. pracowników. To właśnie pośredni sprzedawcy, tak zwani third−party sellers, to w tej chwili źródło już połowy dochodów Amazon.com. Wyniki na trzeci kwartał 2016 roku wskazują, że po latach ciągłego wzrostu (40% w połowie 2013 roku) udziałów w przychodach, third−party sellers generują obecnie równe 50% całości dochodów Amazon.com.

Dla użytkowników ceniących sobie wygodę i szybkość dostawy ponad koszt, Amazon.com umożliwił skorzystanie z konta Amazon Prime. Początkowo usługa pozwalała po prostu na stworzenie nieograniczonej liczby zamówień z jednodniowym czasem realizacji, bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat za przyspieszoną dostawę. Z czasem jednak koncepcja Amazon Prime znacząco się rozwinęła i w tej chwili umożliwia dostęp do streamingów audio−video, biblioteki Kindle, nielimitowanej przestrzeni do przechowywania zdjęć i plików w chmurze oraz wiele więcej. Dane na listopad 2016 wskazują, że z usługi Amazon Prime korzystają już 54 mln użytkowników.

W tej chwili Amazon posiada już 244 mln aktywnych użytkowników, a to dane jedynie dla samego Amazon.com. Biorąc pod uwagę obietnice Jeffa Bezosa o rozszerzeniu działalności na kolejne kraje, można się spodziewać tylko wzrostu konsumentów, korzystających z największej platformy e−commercowej na świecie.

C:\Users\HP\Desktop\2731.jpg

Comments

comments

By | 2016-12-16T19:30:03+00:00 |Bez kategorii, Dla początkujących|Możliwość komentowania Amazon – lider rynku sprzedaży internetowej została wyłączona